Bandenpomp aanwezig | nee |
Acculader aanwezig | nee |
Verhuur (off road) rolstoel | nee |
Meerdaagse route | nee |
Markering | nee |
Gidslijn | nee |
Gidslijn vanaf station/halte | nee |
Begeleider gewenst | nee |
Losloopgebied | nee |
Bandenpomp onderweg | nee |
Acculader onderweg | nee |
Bankjes onderweg | ja |
Bankjes staan in de berm op gras | |
Helling | > 4% - <10% (sterk hellend) |
Meestal niet meer dan 2%, kleine stukjes 10% en meer | |
Dwarshelling | Geen |
Obstakels | Egaal |
Geen obstakels | |
Minimale doorgang | 120,0cm |
Ondergrond |
Verhard wegdek
|
Meest asfalt, korte stukjes klinkers |
Bent u met de auto dan gaat u na geparkeerd te hebben naar het stationsgebouw.
1 U gaat naar het stationsgebouw. Daar is Knooppunt (KP) 34.
Let op: inkorters voor 23,5km of 20,7km slaan hier bij station Oosterbeek rechtsaf en lezen verder bij nummer 2.
2 Toer naar de knooppunten 38 - *39 - **53.
* Straatjes door oud Oosterbeek met kleine historische huisjes.
** De Oude Kerk aan de Benedendorpseweg is zo'n duizend jaar oud. Het eenbeukige rechthoekige schip van tufsteen is gebouwd in de Karolingische periode. Delen van de kerk uit die tijd zijn in het huidige gebouw bewaard gebleven. Het is daarmee een van de oudste nog bestaande kerken in Nederland. Het schip heeft kleine rondbogige vensters. Tijdens de operatie Market Garden in 1944 was de kerk een verzamelpunt voor de geallieerden.
3 De volgende etappe gaat naar de knooppunten 37* - 09 - **08 - 07.
*Kort na KP 37 kunt u over een klinkerweg naar kasteel Doorwerth en even pauzeren bij Restaurant de Zalmen.
**Rechts van de weg passeert u het hooggelegen kerkje van Heelsum. Het kerkje in Heelsum is gebouwd vanaf 1517 in een laatgotische stijl. Opdrachtgever was jonker Frederick van Voorst (1480-1535), heer te Doorwerth. Het kerkje op de heuvel ligt op een stuwwal naast de Heelsumsebeek. Bij hoog water op de Nederrijn bleef de kerk droog.
Tussen de eerste afslag en het fietspad ligt Eethuys Airborn.
Let op: inkorters voor 26,5km of 20,7km gaan bij KP 82 direct naar KP 84. Lees hieronder verder bij het tweede bolletje.