Bandenpomp aanwezig | nee |
Acculader aanwezig | nee |
Verhuur (off road) rolstoel | nee |
Meerdaagse route | nee |
Markering | nee |
Gidslijn | nee |
Gidslijn vanaf station/halte | nee |
Begeleider gewenst | ja |
Stuk van 30m met zachtere ondergrond dat een handbewogen voertuig zeker met dunne banden moeilijk zelfstandig kan passeren. Zie uitroepteken op de kaart. | |
Losloopgebied | nee |
Bandenpomp onderweg | nee |
Acculader onderweg | nee |
Bankjes onderweg | ja |
Helling | < 2,5% (licht hellend) |
Dwarshelling | < 10cm/m (1:10) |
Halfverharde klinkerweg die bol afloopt | |
Obstakels | < 1cm |
Minimale doorgang | >125cm |
Sporen max 50cm tussenruimte | ja |
Breed karrenspoor met beide sporen circa 80cm breed. Middenspoor mos en kort gras. | |
Wildrooster | ja |
Wildrooster zelfstandig te passeren | ja |
Wildrooster grootste afstand tussen spijlen | 5 cm |
U kunt ervoor kiezen de asfaltweg links van het gebouw te volgen | |
Ondergrond |
Onverhard, stevig
|
De helft verhard en de andere helft stevige zandpaden |
1 Bij het informatiebord in de zuidwesthoek van het parkeerterrein kiest u het tegelpad.
Links voor u staat de voormalige portiersloge. Hier hangen wat panelen met achtergrondinformatie over Radio Kootwijk.
U staat voor het imposante hoofdgebouw van Radio Kootwijk, Gebouw A. Het is rond 1920 van gewapend beton gebouwd. Het ontwerp is van Julius Luthmann in de stijl van de Amsterdamse School maar met Egyptische invloeden: plattegrond en vorm doen aan een sfinx denken. Radio Kootwijk werd gebouwd voor de verbinding met vooral Nederlands-Indië. In eerste instantie voor telegrafie maar vanaf 1929 ook voor gesprekken. Je moest er wel flink voor in de buidel tasten: 3 minuten voor 33 gulden. Dat zou nu ongeveer €500,- zijn voor een krakende verbinding.
De omheining voor u sluit een gebied af waar een kudde wisenten is uitgezet. De gedachte erachter is dat deze grote grazers het gebied helpen open te houden waardoor de biodiversiteit vergroot wordt. Met een beetje geluk ziet u deze imposante dieren.
2 Ga .